Rabobank Tilburg onderneemt duurzaam met Power-ED
De missie van de Rabobank handjes en voetjes geven: hoe mooi is dat!? In samenwerking met Rabobank Tilburg en omstreken hebben wij een mooie klantreis ontwikkeld. Als eerste maakte de MVO scan duurzame kansen inzichtelijk, waarna we een nieuw business- en verdienmodel (gericht op meer circulaire economie) hebben ontwikkeld. Kortom: Rabobank Tilburg onderneemt duurzaam met Power-ED!
Klanten van de bank worden bewust gemaakt van de dingen die ze al goed doen en ook van de zaken die nog beter kunnen. Samen bekijken we ook of we via het BMT (business model template) een stukje van het bedrijf circulair kunnen maken. Bij onze successen staan een aantal klanten die hun verhaal wilden delen.
“Growing a better world together”
Duurzaamheid is een containerbegrip. Veel ondernemers willen duurzaam ondernemen, maar hoe maak je dat concreet en waar begin je?
De missie van de Rabobank zit ook in ons DNA. Dus toen Rabobank Tilburg en omstreken ons vroeg om dit concreet te maken voor hun zakelijke klanten, hoefden wij hier niet lang over na te denken. Van iets abstracts iets concreets maken, daar zijn wij goed in. En zo is de klantreis voor duurzaam ondernemen ontstaan, die wij al met tientallen klanten hebben gemaakt.
Tijdens de klantreis brengt Power-ED met een bedrijfsscan de duurzame kansen in beeld. Daar betrekken we de medewerkers bij en we richten ons op het vlak van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO), de Sustainable Development Goals (SDGs) en de CO2 footprint. Daarna ontwikkelen we op basis van de beste kansen een nieuw business- en verdienmodel gericht op een meer circulaire economie.
Download hier onze folder (PDF) »
Een aantal bedrijven hebben hiermee een nieuw businessmodel ontwikkeld. U leest onder succesverhalen hun ervaringen.
Benieuwd of wij ook iets voor uw bedrijf kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op.